Gaza 6 – Zapor v zaporu

Zadnji zapis iz Gaze.

 

»Pa kaj če govorim proti politiki, itak sem že v zaporu Gaza, tako da mi je vseeno če me vržejo v še eno ječo.« Mi je zvečer pripovedoval Rabah. 21-letni študent, prijatelj, poln potenciala za računalniškega inženirja. Hamas ga je hotel znovačiti v svoje vrste, a Rabah je eden izmed tistih, ki razmišlja s svojo glavo in ne podleže pritiskom propagande, saj je razgledan in študij mu je omogočen. Nekega večera, mi je podal USB ključek, 8 GB. To je Palestinsko življenje v razkošju. Situacija pa je obratna v Shati, Jabaliji, Haniunisu in ostalih območjih, v katerih so od leta 1948 postavljena begunska taborišča. Iz dobre razgledne točke, je vse kar vidiš, le planota streh s črnimi posodami za segrevanje vode, ulic se sploh ne vidi, saj so po večini široke kakšen meter največ. Tam ljudje nimajo kaj izgubiti, zato sprejmejo vsako ponudbo, ki bi jim prinesla vsaj upanje na boljše življenje.


Največje taborišče je Jabalia, s približno 80.000 prebivalci. Palestinci, ki so zapustili svoja mesta, zaradi masakriranja v takratni vojni z Izraelom, z načrtom da se vrnejo nazaj na svoje domove, ko Palestinski vojaki premagajo Izrael. Sprva so postavili nekaj šotorov, za tem ko se je vojna nadaljevala so začeli postavljati barake, zatem nekaj kar je podobno hiši, a to ni. A ostali so tam za večno.

Področje na katerem so postavljene hiše, je sedaj tik pred tem da ga raznese zaradi prenaseljenosti. Namreč begunske družine se širijo, prostora za izgradnjo »hiše« pa ni. Dejansko je samostalnik hiša pretiran. Veliko jih životari le v prostoru v katerem imajo stranišče (luknjo v tleh), zraven na tleh nekaj odej na katerih spijo in kuhinjo v kateri kuhajo dobrine, ki jim jih kdo podari. Seveda smo vsi vajeni takih prizorov iz medijev, tako da smo mogoče postali že otopeli. Ampak, ko ti ti ljudje, brez vsega vseeno kljub svoji revščini poskušajo ponuditi čaj in te res iskreno sprejmejo v svoj dom se zaveš kje si.

Daleč od obljubljenega paradiža, iluzije zahodne kulture, kjer se ljudje zbujajo pod lažnivim soncem, se neprestano pritožujejo nad vremenom, nad tem da so si umazali hlače,ker njihov avto ni dovolj čist, nad tem, da trgovini trenutno nimajo pijače, ki jo želijo s fejk prijatelji piti zvečer, nad tem da jih skrivna simpatija ne jebe po Facebooku, nad tem ko ne najdejo svojega pofukanega laka za nohte, ko se po neprespani noči zbudijo s kurčevimi podočnjaki se pogledajo v ogledalo in se zbojijo podobe ki jo vidijo v ogledalu, ostalih ljudi nečistega srca in sveta.. bil sem daleč od tega. Čeprav sem vedel, da se bom jaz vrnil nazaj v takšen svet, oni pa bodo ostali tam v ujetništvu, vseeno, počutil sem se doma.

Z Mohammedom sva ta dan obiskovala stanovanja ,vsako ima svojo zgodbo. Ko nama je Youssuf, možakar,ki živi v enem s svojima dvema sinovoma in ženo postregel čaj, je začel pripovedovati nekaj v Arabščini. Nisem ga razumel, prej sem poslikal starejšega sina v golobnjaku, mlajši, star pet let, pa je smrčal v kotu ob steni. Mislil sem da spi saj je glasno smrčal, njegova mati ga je vzdignila k sebi, takrat pa sem videl da ne spi, saj se ni premaknil. Namreč bil je totalno paraliziran. Tudi oči ni mogel zapreti, bil je v vegetacijskem stanju. V kotu pri stenu tako nemočno že leži tri leta, medicina v Gazi pa ne more nuditi dovolj neurološke znanosti, da bi mu pomagali.

A to je le ena zgodba, ene družine.

Kasneje sva se z Andrewom odpravila na obalo Gaze, kjer nek tip katerega ime sem nažalost pozabil, uči otroke srfati. „Ko so med valovi, so njihove misli le v morju, svobodno plavajo izven zapora Gaze, to je meja med svobodo in Gazo.“ mi je povedal.

Zadnji dan, smo z Mohamedom in Erikom in Andrewom odšli na center mesta Gaze, na najboljši sladoled v celotni Gazi. Zvečer smo pozno v noč debatirali, Erik je zaključeval svoje delo, jaz pa sem pošiljal fotke.

A še vedno ostaja preveč zgodb, ki morajo biti slišane.

Zato se bom,upam, vrnil nazaj, v hišo ElMasry, kjer smo bili vsi sprejeti kot sinovi in bratje. Skupaj z najboljšo ekipo; odfukanim likom Erikom, ki je vedno skrbel za dobro razpoloženje, z Andrewom, ki mi je vzor za svoje delo, Mohamedom, ki je bil moj drugi oče.

Hvala vsem,ki ste brali te zapise in podobo Gaze spoznali iz takšnega pogleda kot je v resnici.

Hvala Jaberju, preveč stvari je, da bi našteval.

Celotni družini ElMasry, Eriku ker mi je povedal, da ne smem skakati zvečer okoli checkpointa AlQassamovcev, prijateljsko brcanje v rit, čike, za družbo ko sva hodila vzvratno med tem ko so streljali nad nami. Andrewu za preganjanje oslov po letališču in učenje delanja zgodb.

Hvala Elizabeti Kirn in zaposlenim v slovenski ambasadi v Cairu, za ves trud za pridobitev clearenca, ki sem ga dobil. Sicer naslednji dan ko sem prišel v Gazo.

Hvala Mladini, ki je v zadnjem momentu pred mojim odhodom,poskrbela za dokumente bolj efektivno, kot Egipčanska stran diplomacije.

Hvala vsem prijateljem, da ste.

7 comments

  1. Ze konec? Super branje in gledanje ob cakanju letov po J AMeriki… dodaj se kak zapis…

  2. Alma Č

    …Hvala tebi in Eriku za to,da sta !!!…

  3. Zahrat al sahara

    Hvala tebi!

  4. sintesi

    ej tole pa zadane, jst ti samo želim da se vračaš domov zdrav, pa ful ti hvala za prispevke-pa si človek ne more kaj da se bi vprašal-ZAKAJ ZA VRAGA JE TISTI TAM ZGORAJ ČE RES OBSTAJA TAKO KRIVIČEN!!!!!!!!!!! Najbrž zato ker ne obstaja ane…..SREČNO!

  5. Tine Kušar

    Odlična reportaža in prav tako odlične fotografije! Kapo dol!

  6. Nina

    super reportaza! Z zanimanjem prebrala in pregledala fotke.
    Slovenia press photo ima natecaj reportazne fotografije in sem se spomnila na tvoj blog:)
    Respect!

  7. s.p.

    Ob teh zvokih, je blog oz. prebiranje še bolj..breathtaking.

Oddajte komentar

